Kategoriler

10 Ağustos 2013 Cumartesi

Linda Howard ~ Sweeney


        Bir alışveriş merkezinde yaptığımız gıda alışverişi sırasında Linda Howard'ı indirimli kitaplar reyonunda görünce senelerdir okumuyorum Linda'yı diyerek almıştım. Karakterlerine enteresan özel güçler veren Linda Howard'ın kitaplarını genelde seviyorum. Kafa dağıtan, sürükleyici bir üsluba sahip. Bir solukta okunan Sweeney'i, Hep Senin Yanındayım kitabına benzettiysem de okunabilir olduğunu söylebilirim. Genel anlamda Linda Howard'ın yarattığı erkek karakterler "Her eve lazım" statüsünde olup, aynı zamanda "İdeal Sevgili" statüsüne de sahiplerdir ki bu kitabımızın karakteri Richard için de aynı şeyi söylemek şart. 

        Kendi güzelliğinin farkında olmayan, kendini dünyadan soyutlamış bir ressamdır Sweeney ya da nam-ı diğer Sweetie. 1 yıl önce hayaletleri görmesiyle, trafik ışıklarının yeşile dönmesiyle hayatı değişmiş ve çareyi kendini New York'a atmakta bulmuştur. Artık hayatında tek derdi yakıcı sıcakta içini donduran üşüme krizleridir. Bir de sonradan öğrendiği uykusunda cinayet resimlerini çizebilme yeteneği..

       Kitabın cinayet yönünün baskın olmadığını ve mevcut cinayet yönünün son satırlarda sanki acelesi varmış gibi, "içeri girmeyeyim, kapıdan dedikoduyu verip kaçacağım" edasında anlatılması Linda Howard'ı ne yazık ki gözümde düşürmeye başladı. Belki de benim artık ilgimi çekmiyor böyle kitaplar. Sonuç itibariyle 1 günde okundu, bitti, kafa dağıttı, eğlendirdi. 

       Bir de kitap kapağını hiç beğenmediğimi belirtmeliyim. Ne konuyla ilgisi olan (içinde cinsellik geçiyor diye seksi bir gecelikli kadını koymak nasıl bir mantıktır) bir kapaktı, ne de güzel bir kapak. Sweeney'in çizdiği resimlerden birini koyabilirlerdi mesela veyahut elbise ve saç modelini değiştirerek daha başarılı kılabilirlerdi kapağı. 

       Yazardan okuduğum diğer kitaplarla ilgili yazımı görmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Kitaplı ve Keyifli Günler..

4 yorum:

  1. Linda'nın ilk okuduğum kitabı. Çok seviyorum yazarı okumayı. Bazen çıtası düşse de, hiçbir kitabı sıkmadı. Kapak konusunda katılmadan edemeyeceğim. Bilhassa alınmasın diye yapılmış sanki (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 4 5 sene önce çok severek okuyordum hala da ısrarla okuyorum ama bu Bestseller olmak yazarken biraz aceleye getiriyor kitabı sanki. Kapak konusunda kesinlikle haklısın özellikle otobüste okumak oldukça güç olurdu bu kitabı :))

      Sil
  2. Linda'nın kıtaplarına bayılıyorum bunuda okumak isterim:) bu arada hediyeleşme etkinliğimin katılımcıları eşlendi canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linda'yı seviyorsan bu kitabını da beğenirsin :) hemen bakıyorum eşleşmelere :))

      Sil