Kategoriler

1 Kasım 2014 Cumartesi

Gabriel Garcia Marquez ~ Benim Hüzünlü Orospularım

           Gabriel Garcia Marquez'den okuduğum ilk kitabın Yüzyıllık Yalnızlık olması gerekirdi biliyorum ama 1 yıla yakın süredir kitaplığımda beklemişse de henüz okumaya başlayamadım. Yine de onunla ve kitaplarıyla tanışma zamanım gelmiş olmalı ki Benim Hüzünlü Orospularım'ı okudum. Ve bayıldım. Kısacık bir kitap için dev bir hikayesi var Benim Hüzünlü Orospularım'ının. 90 yaşına girmiş bir ihtiyarın aşkla tanışmasını ve bu hikayeyi bize anlatmasını konu ediniyor kitap. Hayatı boyunca parasını ödemediği hiçbir kadınla birlikte olmamış gazetecimiz, son viraja girmeden bildiğini yapmak ister ve eski bir dostunu arar. Bu eski dosttan istediğiyse farkında olmadan aşık olmasına neden olmaktır.

        Kitap kurgusu itibariyle bana Lolita'yı andırdı, bu basit bir "küçük bir kız çocuğuna aşık olma" andırması değildi, içten sevgisiyle andırdı. Adına ve konusuna göre cinselliğin minimum olduğu bir kitap olduğunu söylemeliyim. Yasaklamak falan isteyen olur, eder, hani bilsin.

        Her sayfasından alıntılar yapmak istediğim bir kitap okumanın keyfini yaşadım bu kitapla. Sanırım alıntıları kendisini daha iyi anlatacak sizlere.

" Katedralin saati yediyi vurduğunda gökyüzünde pembe renkli, berrak, tek bir yıldız vardı; geminin biri kederli bir veda çığlığı attı;yaşayabilecekken yaşanmamış tüm aşkların sıkıntısını bir Gordion düğümü gibi hissettim gırtlağımda."

"Delgadina Delgadina sensin gönlümün sevdiği. Haydi kalk Delgadina giy şu ipekli eteği."

"Biliyorsun, Delgadina, şöhret çok şişman bir hanımdır, hiçbirimizle yatmaz, ama uyandığımızda hep yatağın karşısında bize bakmaktadır."

"Seks, insanın aşkı bulamadığında elinde kalan bir tesellidir."

"Sabahın erken saatlerinde nerede olduğumu hatırlayamayarak uyandım. Kız, sırtı bana dönük olarak cenin gibi kıvrılmış uyuyordu hâlâ. Onun karanlıkta kalktığını ve banyoda sifonun sesini duymuşum gibi belirsiz bir duyguya kapılmıştım, ama rüya da olabilirdi. Bu benim için yepyeni bir şeydi. Kadınları baştan çıkarma hünerlerinden haberim yoktu benim, bir gecelik sevgililerimi ben hep hoşluklarından çok ücretleri için seçmiştim, çoğunlukla yarı giyimli olarak ve her defasında birbirimizi olduğumuzdan daha iyi hayal edebilmek için karanlıkta yatarak, sevgisiz sevişirdik. O gece, uyuyan bir kadının vücudunu, arzunun zorlamalarına kapılmadan ya da edep duygusunun engellerine takılmadan seyretmenin inanılmaz zevkini keşfetmiştim."

Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa Sayısı: 94 Sayfa

Hepinize kitaplı ve keyifli günler..

6 yorum:

  1. En çok okumak istediğim ama henüz okuyamadığım kitaplardan biri bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence okuma listenizde ilk sıralara almalısınız. Güzel bir akşamda, bir solukta bitecek, tadı damağınızda kalacak bir kitap.

      Sil
    2. en yakın zamanda okuyacağım, teşekkürler.

      Sil
  2. benim de Marquezden ilk kitabım bu oldu ve yeni okudum. tanışmak için iyi bir seçim oldu. güzel bir kitap..

    YanıtlaSil
  3. harikaydı , dediğin gibi senin de , elimizdekiler , ardından listedikiler biterse tekrar okunur dedirten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki emeklilikte okunması lazım bir daha gibi. Bakalım kısmet :)

      Sil