Kategoriler

17 Ağustos 2013 Cumartesi

Tolga Karanlıkoğlu ~ Mavi Ayın Altında

         Mavi Ayın Altında kitabını bitirip hemen yorumlamak istedim ama finalin etkisinden de pek çıkabildiğimi söyleyemeyeceğim. Yazım tarzındaki farklılıkla şaşırtan Tolga Bey, ters köşesiyle de tamamen büyüledi beni. Bir sonraki postumun da Tolga Bey'le yaptığımız röportaj olduğunu belirtip, geçiyorum kitabı anlatmaya.

        Kitabımızın ana karakteri John'un pek de memnun olmadığı ve hatta bu sebeple özgüvenini yitirdiği bir özelliği vardır; geleceği görmek.. New York'un tenha sokaklarında peşisıra işlenen cinayetler ve bu cinayetleri açığa çıkarmak isteyen 2 kişi, Dedektif Wiley ve güzel muhabir Jena.. Bu 2 kişinin yolları John'la bir şekilde kesişir ve John'un özel güçleri cinayetleri aydınlatmak için kullanılmaya başlanır. İşlenecek cinayetleri önceden görebilen John'a karşılık katilin de bir silahı vardır. Hata yapmayan ve iz bırakan katil bulunabilecek midir?

          Gelelim karakterler hakkındaki düşüncelerime: John'u yapısındaki naifliği kıskandım. Dünyadaki kötülükler bir türlü yaklaşamamışlar kendisine ki "dünyasında yaşamak vardı" demeden edemedim. Jena, muhabir olmasaymış kesinlikle dedektif olurmuş. Bilgiye erişmekte üzerine yok kesinlikle, özellikle yöntemleriyle.. Dedektif Wiley izlediğim Amerikan polisiyelerindeki dedektiflere hiç benzemiyordu. Daha çok tonton, babacan polis amirlerine benzettim hayalimde. Ne Okuyorum postumda bahsetmiştim bu konudan ama yenilemek de isterim yeri geldiği için. Tolga Karanlıkoğlu'nun yazım tarzı oldukça farklı. Kullandığı ögeler kültürümüzden, üslubu ise bir çeviri kitabı edasında ve bunları oldukça güzel harmanlamış. 

         Mavi Ayın Altında'nın bir seri ve ben de ikinci kitabını sabırsızlıkla bekleyenlerdenim. Polisiye severler, henüz okumadıysanız taze okuyucusundan şiddetle tavsiyedir.

"Ama her zaman hak ettiğimizi yaşamıyoruz, öyle değil mi?"


Kitaplı ve Keyifli Günler..

3 yorum:

  1. harika yorumlamışsın benden güzel yorumlamışsın valla ben bu kadar detaylı anlatamıyorum derdimi sen kitap yazım tarzı karakter analizini harika yapmışsın ayrıca Allaha şükür ki tavsiyelerim beni yanıltmadı hani beğenmiş olmana çok sevindim,umarım diğer arkadaşlar da alıp okuyacaklardır ve beğeneceklerdir.sonu da harika bitiyor ve insan merak ediyor devamında ne olacağını polisiye sever tüm arkadaşlar kitaba sahip olmalı diye düşünüyorum .öpüyorum cnm seni.yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumların canım benim. Senin yorumlarınla motive oluyorum ben de. Kucak dolusu öpücükler :))

      Sil
  2. Ne mutlu bana ki böyle yorumlar duyuyorum kitaplarım hakkında. Beğenmenize çok sevindim. İkinci kitapta sürpriz son yok fakat onu da beğeneceğinizi düşünüyorum. Umarım onu da beğenirsiniz. Yepyeni kitaplarda ve yepyeni maceralarda görüşmek üzere!

    YanıtlaSil