Kategoriler

17 Şubat 2013 Pazar

Kitap Alışverişim

     Bu aralar koşuşturmaktan okumaya fırsat bulamıyorum ama kitap almadan da duramıyorum. Dün de 2 güzel kitap aldım.

Mitologya

     Bunlardan ilki Mitologya. Mitoloji okumak istediğimi belirttiğimde Vikitap üyelerinden birbirinden güzel kitap önerileri almıştım. Bunlardan biri de Mitologya' ydı. Dün Nezih' te görünce almadan geçemedim. Halbuki tamamen ders amaçlı alışveriş için gitmiştim. ( Gene dayanamadım yani.) İlerleyen günlerde bu kitaba da başlayacağım.




Mutluluk ve Başarının Sırrı

      İkinci kitabım Dr. Rob YEUNG' un kitabı. Kişisel gelişim kitabı okuyamadığımı çekilişim sırasında söylemiştim. Ama iş hayatına girmeden bir iki taktik almak amacıyla bir kişisel gelişim kitabı araştırıp almalıyım diye düşündüm. "Vücut dili" ve "İkna" nedense hoşuma gitmediler. 

Ben kitabı seçemeyince, kitap beni seçti. Başlığın Özgüven olmasına bakmayın çünkü konu özgüvenle sınırlı kalmıyor. Mutlu, pozitif, başarılı ve biraz da kendine inançlı olmak için yapılabilecekler anlatılıyor kitapta. Hayatın hangi alanlarından mutsuz olduğunuzu ve buna özel ne tür çalışmalar yapabileceğinizi anlatıyor.  Henüz 1. bölümü bitirdim. Ama zevkle okudum diyebilirim. Normalde can çekişirim çünkü, kişisel gelişim kitabı deyince. Konu daha çok hayatında yenilik isteyenlere, ya da problemlerini çözmek isteyenlere göre. 


8 yorum:

  1. Ben de kişisel gelişim kitabı okuyamıyorum. Hayatında yenilik ve değişim isteyen biriyim aslında kitabın yardımcı olacağını düşünüyorum ama sıkılmaktan korkuyorum diyebilirim. Biraz daha anlatabilir misin? Ya da mail adresimi versem oradan konuşsak olur mu?
    phoebelee80@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki maille anlatabilirim ama dediğim gibi ben de henüz başlarındayım. Kısaca anlatmak gerekirse kitap önce kendinle bir anlaşma imzalatıyor ki söz ver ve tut. Bazı cetveller veriyor ve orada puan veriyorsun hayatına. Mesela özgüven cetveli ya da hayatın alanlarında kendine güven adına bir cetvel. Puanlamalarını kimse görmediği için daha rahat ve cesurca yapıyorsun. Böylece sıkıntının hangi konularda olduğu netleşiyor. Kitap bir de hangi alanda ilerleme kaydetmek istiyorsan o bölüme de yönlendiriyor seni. Ama tabi yazar sırayla okunmasından yana. Uzun vadede de, kısa sürede de okunabilecek bir kitap. Konu sürekli şöyle yap, böyle yap şeklinde gitmediği için sıkmıyor. Kendi kendinle konuşur gibi problemlerini ya da problem olduğunu düşündüğün şeylerin açığa çıkmasına yardımcı oluyor. Bir nevi psikologluk yapıyor bu konuda. Amaç belirleme konusunda da yardımı var. Anlayacağın bir sınav stresinden, ağır bir tramva geçiren insana kadar herkese ulaşabilecek bir kitap. Okudukça paylaşırım seninle. Ama sanki herkes farklı bir açıdan yaklaşacakmış gibi geliyor kitaba. Bir de belirttiğim gibi özgüven konusu sadece konu başlığı gibi nereye çekersen ona çözüm bulmaya itiyor seni. Ben bir göz geçirmenizi öneririm satın almadan. Herhangi bir bölüm açıp diline bakarsanız daha net anlarsınız sıkılıp sıkılmayacağınızı.

      Sil
  2. Mitologia kitabını çok merak ettim.. Bu tarz kitapları çok severim.. Kitabın yorumunu heyecanla bekliyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimdeki kitabı bitirip hemen başlayacağım kısmetse. Ben de okumak için sabırsızlanıyorum :)

      Sil
  3. Maşallah boş durmamışsın kız gene bende kişisel gelişim den bunaldım okulda çok okuttukları için ama yine bir iki kitap alacağım bazen iyi geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk defa okuyacak duzgun bir kisisel gelisim kitabi buldum mutluyum :)

      Sil
  4. :-) bazıları çok angarya oluyor ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitap hosuma gitti canim nedense. Konuyu sayfalarca evirip, cevirip anlatmamis. Halen devam etmekteyim ama basarili buldum simdilik.

      Sil