Kategoriler

10 Şubat 2013 Pazar

Jane Austen Kitap Kulübü

     Jane Austen sever misiniz? Peki Jane Austen' ın kitaplarını okumak için toplanan 5 kadın ve 1 erkeğin hayatlarını ve kitapları tartışmalarını izlemeye ne dersiniz?


     Jane Austen' ı çok sevdiğimi sanırım bilmeyen duymayan kalmamıştır. Her yerde dile getiriyorum. Eh, hal böyle olunca favori yazarımın kitaplarının tartışılmasını da tekrar zevkle izledim. 

     Filmin kısaca konusu, 5 kadın ve tanıştıkları 1 erkek Jane Austen hakkında konuşmaya başlarlar. Bu aralarında bir oyuna dönüşür ve bundan zevk alırlar. Tabii hemen bir kitap kulübü kurmaya karar verirler. Her biri bir kitaptan sorumludur ve seçtikleri kitaplar da kendi hayatlarındaki sorunlar veya hayattan beklentileri üzerine olur.

     Bu filmle ilk kez bir süpermarket alışverişim sırasında indirimdeki filmler reyonunda tanıştım. Arkadaşlarımla beraber başladık izlemeye. Film bittiğinde gidip birer Jane Austen kitabı alma kararı verdik hemen. Seçtiğimiz kitap Aşk ve Gurur oldu. Daha önce filmini de izlediğimiz için tercihimiz bu yönde oldu. ( Yakın bir zamanda tekrar okuyacağım bu kitabı. O zaman yorumlamayı planlıyorum.) İşte böyle tanıştım Jane Austen' la ben. 

     Film, Jane Austen' ın kalemini bilmeyenleri meraklandıracak, zaten tanışmış olanlara da aş erdirecek.

    Geçenlerde bir arkadaşım film önerisi isteyince ((ki ne tür film sevdiğini bilirim. Birbirimizi hem kitaplar, hem de filmler konusunda çok geliştiririz.( Böyle dostlar zor bulunuyor. Kıymetini biliyorum.)) başladım hemen romantik filmler saymaya ve ilk sıralarda bu film vardı. Çok eğlenceli ve etkileyici bir film. İnsanı sarsıyor. Bu sarsma " Hemen şimdi kalk ve bir Jane Austen kitabı al." şeklinde tabi ki. Arkadaşımda da aynı etkiyi yarattı. Gözlemlerimden yola çıkarak, herkese bunu yapacağı inancındayım anlayacağınız. Filmi izlerseniz, film hakkında yorumlarınızı da paylaşın lütfen. Kimde ne etki yaratacak merak ediyorum. Şimdiden keyifli seyirler.

3 yorum:

  1. ben yeni öğrendim sevdiğini ama aklımın bir köşesinde kalsın :D

    YanıtlaSil
  2. Filmi not ettim, bu arada kitaplar üzerine bir blog olduğun için ben de bir mimin var cevaplarsan sevinirim, sağlıcakla:) http://gokyuzunebakarkenuyuyakalmisim.blogspot.com/2013/02/ne-sekilde-kitap-okursunuz.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki zevkle mimlediğin için teşekkür ederim:)

      Sil