Kategoriler

7 Şubat 2013 Perşembe

Nostaljik Kitaplar

Kameram başarılı değil ne yazık ki.


     Bir aylık Antalya tatilimin ( buna pek tatil denemez aslında ama) son haftasındayım. Yeterince stoklu gelmiştim aslında. Yanıma aldığım bütün kitaplarım bitti ve buradaki kitaplığımda okumadığım bir kitabımı bulabildim sadece (Jack London-Martin Eden) . Onu da yarına bitiririm sanırım. Anlayacağınız daha Perşembe ve benim dönmeme 5 gün var. Ben de annemin kitaplığını bir ziyaret edeyim, kitapların halini, hatırını bir sorayım dedim. Birbirinden güzel kitaplarının arasından (valizimde yer olmadığı için) sadece 4 kitapcık aşırmaya karar verdim. Eski kitapların güzelliği  büyüledi beni. 


     Kitaplardan Nazım Hikmet' in Son Yılları Milliyet Yayınlarından çıkmış ve 2. basım ve 1978' de basılmış. Hiroşima' nın Tohumları 1982 basımı ve o da 2. basım. Şuan okuduğum Beyaz Geceler' de 1982 basımıymış.     Hitler Oyuncağımı Çaldı' nın arkasında da 3000 TL yazıyor.  "Vay be!" dedim tabi. Günümüzde 3 TL' ye böyle güzel kitap nerdeee. Annemi ve kitaplığını nasıl kıskandım anlatamam. 


     Yılların ve taşınmaların az da olsa yıprattığı kitapları ayrı bir özenle okumak gerekiyor ne yazık ki. Sayfalarına camdan vazo muamelesi yaparak okuyacağım hepsini. 


     Çocukken sarı sayfalı kitaplardan hoşlanmazdım. Gıcır gıcır bembeyaz sayfalı kitapları görsem konusuna bakmadan okumaya başlardım hemen. Yeter ki bembeyaz olsundu sayfaları. Şimdiyse bu kitaplara dokunuyorum bambaşkalar. Tarih kokuyorlar sanki. Kitapları görünce paylaşmadan edemedim. O kadar güzeller ki...

1 yorum: