Kategoriler

3 Şubat 2013 Pazar

Johnny Depp' den sevgiler

     Şu sıralar o kadar çok boş zamanım var ki.. Ve bu boş zamana inat kafam dolmuş taşar vaziyette. Neyse gel gelelim çaresizliğime bir nebze çare olur diyerek haftamı Johnny Depp filmlerine adadım. Güzel mi geldi? Fazlasıyla.. 



      Johnny Depp' in harika bir oyuncu olduğunu düşünmeyen yoktur sanırım. Kılıktan kılığa girmeye bayılıyor adam. Yakışıyor da.. Her rolün hakkını verdiği aşikar. Bir çok filmi var ama ben bu hafta içerisinde izlediklerimden bahsetmek istiyorum kısaca.

     Ses tonunun tokluğuna hayran olduğumu  söyleyip başlıyorum hemen anlatmaya  :)




     Johnny Depp' i en çok Jack Sparrow haliyle seviyorum. Şirinlikten ölecek ya da birilerini kalpten götürecek bir gün :) O mimikleri, el kol hareketleri, hele de yürüyüşü...
     Neyse gelelim Jack Sparrow' lu Karayip Korsanları serisine. 

   Karayip Korsanları serisini hala izlememiş kimse kaldı mı bilmiyorum ama varsa da çok şey kaçırdıkları aşikar. Seri, kadrosuyla, kurgusuyla ve de müzikleriyle tam  3' ü 1 arada. Kaptan Jack Sparrow' un önderliğinde Karayip sularında birbirinden ilginç maceralara yelken açıyoruz bu seriyle.





Siyah İncinin Laneti

 Karayip Korsanları Siyah İncinin Laneti' nden bir replik:

Jack: Biliyor musun, korsanlar hakkında bu kadar umutsuz düşüncesi olan biri için korsan olma yolunda iyi ilerliyorsun. Hapishaneden bir adam kaçırdın, filoya ait bir gemiye el koydun, bir grup korsanla Tortuga’ dan denize açıldın… Ve tamamen hazine takıntılısın.

Will: Doğru değil; hazine takıntılı değilim.

Jack: Her hazine altın ve gümüşten ibaret değildir dostum.





Ölü Adamın Sandığı





     Karayip Korsanları Ölü Adamın Sandığı'ndan düşündürücü ve güzel bir replik:

 İyi bir karar bile kötü bir niyetle verilmişse kötü bir karar demektir.











     Serinin en çok güldüğüm filmi Ölü Adamın Sandığı' ydı. Bu filmle ilgili paylaşmadan geçemeyeceğim bir sahne var.  Jack Çevirme' yi herkes hatırlıyordur sanırım :))


Jack Çevirme





Dünyanın Sonu

     Ne demişler, bir Johnny Depp' den güzeli onlarca Johnny Depp' tir. Serinin üçüncü filmi Karayip Korsanları Dünyanın Sonu' nda da Jack Sparrow' u komik, zeki, paragöz, maceracı, kısaca Kaptan Jack olarak görmeye devam ediyoruz. Ama yan rollerin de hakkını yemeyelim. 

     Davy Jones' u sevmeyen var mı merak ediyorum. Çok sevimli buldum ben karakteri özellikle yengeç kolunu.. Karayip Korsanları Dünyanın Sonu Davy Jones' un eser gürler hallerinden, masum aşık rolüne bürünüşünü de izletmiş oldu bize. 





Gizemli Denizlerde
    Son filmimiz Karayip Korsanları Gizemli Denizlerde' ye yeni bir kan, yeni bir can mantığıyla Penelope Cruz dahil edilmiş. İyi de olmuş, renk gelmiş. Bu kaptan eşcinsel mi diye düşünmeden de edememiştim. Cevabımı vermiş oldular. Filmden bir replik:

    Yüksek bir yerde durduğunuz zaman içinizden atlamak gelir ya o bana olmaz işte.









     Bu seri en çok yat gezisi düzenleyenlere yaradı sanırım. Antalya yat limanında gezinirken baktım da neredeyse her yat Kaptan Jack Sparrow' un resmini bayrak niyetine asmış.


Gelelim Sweeney Todd: Fleet Sokağının Şeytan Berberi' ne



Sweeney Todd

     Sweeney Todd, müzikaller listemin ilk üçünde yer alıyor. Johnny Depp' i o tok sesiyle bir de müzikalde dinlemek lazım dedim, açtım izledim. Karakterin imajı, filmin bilinçli sürrealliğine sinema okumadığım için " Amaç ne ola ki acaba?" demiş olsam da çok keyifli bir filmdi. 


     Gelelim filmin konusuna.. Masum bir adam karısına göz diken savcı tarafından hapse attırılıp ailesinden uzaklaştırılır. Döndüğündeyse karısının intihar ettiğini, çocuğunun da bizzat bu savcı tarafından evlat edinildiğini öğrenmesiyle intikam yemini eder. Daha önce de sahip olduğu Berber Dükkanı' nı kendini Sweeney Todd olarak tanıtarak  işletmeye başlar. 




Helena B. Carter




     Helena Bonham Carter nasıl bir kadındır ya.. Karakter için ondan başka bir oyuncu düşünülemezdi sanırım. Sesi konusunda pek övemesem de oyunculukta üstüne tanımıyorum.  Hele bir de kendine has tarzı.




Ve gelelim haftanın son filmi Çikolata' ya

Çikolata

     Bu filmi daha önce izlememiştim nedense hep duyup, hep listeme ekleyip, hep de ertelemiştim.  Her şeyin bir zamanı vardır derler ya, benim de bu filmle tanışmamın zamanı şimdiymiş demek ki. 

     Filmin adında var malum bolca çikolata göreceğim belli. Ben de aldım stoğumu yanıma ama yetti mi derseniz, ah ah sıcak çikolatam yoktu işte. 

     Çikolata gibi tatlı bir hikayesi var filmin. Bir rüzgar anne ve kızı atıyor Fransız kasabasına. Küçücük, sevimli ama bir o kadar da monoton ve tutucu bir kasaba bu. Anne kız çikolata dükkanı açıyorlar burada. 

Kasabalılar çikolatanın büyüsünden korkuyorlar önce, sonra da birbirinden enfes çikolataları yapan bu kadından. Çikolataları gibi özel çünkü bu kadın da. Herkesin ihtiyacına uygun, tatlı tatlı dokunuyor kalplerine kasabalıların. 

     Daha fazla spoiler vermeden duygularıma geçeyim en iyisi. Çikolata yiyesim geldi mi? Hem de nasıl.. Evde çikolata stoğunuz yoksa kesinlikle izlemeyin. Sakıncalı. 

     Johnny Depp' i yardımcı rollerde görmeyi beklememiştim ama memnun da olmadım değil bu durumdan. Vienna' yı izlemek oldukça keyifliydi çünkü. Filmdeki favori çarkı ( kendisine böyle hitap etmeyi uygun gördüm.) ayrıntısı çok hoştu doğrusu. Ben o çarkta bir şey göremedim. Acaba benim favorim ne? İsmi gibi lezzetli bir film. İzlememiş olanlara ısrarla tavsiye ederim.

Haftayı aksiyonla açıp, romantik bir filmle kapatmak benim için çok güzel oldu. Bu filmleri izlemek isteyenlere şimdiden keyifli seyirler. 







6 yorum:

  1. Karayip Korsanları serisini hala izlememiş biri olarak ben varım :/
    Buarada izlemediysen eğer; Johnny Depp filmi olarak, Makas Eller'i ve Turist'i öneririm^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turist'i izledim ama Makas Eller'i çok merak ediyorum. İzlenecekler listemde ön sıralarda :) Bu arada Karayip Korsanları gecesi yapmanı tavsiye ederim:)

      Sil
    2. yalnız değilsin Mavi uçurum bende varım :/

      Sil
    3. İzleyin ama lütfen çok eğleneceksiniz:))

      Sil
  2. Umarım dublajlı izlememişsindir, Depp'in gerçek ses tonu ve telaffuzları mükemmel. Dublajdan insan ancak yarısı kadar zevk alabiliyor ne yazık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce olmasa bile dublaj izlememe taraftarıyım. Dublaj konusunda ne yazık ki seneler öncesinde kaldık ve hala yapay bir konuşma tarzında ısrar ediyorlar. Ve tabii orjinal gibisi de yok:)

      Sil