Kategoriler

10 Mart 2013 Pazar

Çince Karakterlerin Hikayeleri

     Çince karakterlerin hikayelerini anlattığımda çok olumlu tepkiler aldım. Bunu görmek beni çok mutlu etti. Tek karakterlerin hikayeleriyle birlikte bir de deyimlerin doğuşunu anlatayım istedim. 



(自相矛盾  Kendiyle Çelişmek) 

     Bir gün pazarda bir adam "Gelin, bakın diye bağırıyormuş. "Benim mızrağım dünyanın en iyi mızrağıdır. Bütün kalkanları deler." demiş. Arkasından bir de kalkanını tanıtmak istemiş. " Benim kalkanım dünyanın en iyi kalkanıdır. Hiç bir mızrak delemez onu." demiş. Pazarda bu adamı dinleyenlerden biri sormuş: " Peki senin mızrağınla, kalkanın karşılaşırsa ne olur?" Adam tabii cevap verememiş.

     Mızrak ve kalkan karakterlerinin bir araya gelmesiyle 矛盾  çelişki kelimesi doğmuştur. Kelimenin doğumunun hikayesi olarak da bu hikaye anlatılır. Hazırlıkta öğrendiğim bu hikayeyi çok seviyorum. Çelişki kelimesinin aklımda kalmasını sağlamıştı.


6 yorum:

  1. Vay bee çok ilginçmiş :)
    Gene keyifle okuduğum bir yazı olmuş ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok ilginç ve akılda kalıcı :D Bende mi çince öğrensem ne :D Gerçi ben daha çok Korece'ye meraklıyım :D Arapçayı tam olarak öğrendiğimde Korece'ye başlamayı düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KOrecede alfabe oldugu icin daha rahat ogrenebilirsiniz sanirim. Ama pek de bir fikrim yok dogrusu sadece filmleriyle ilgileniyorum :))

      Sil
  3. Harikaydı yav canım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. RIca ederm canim :)) ben de tesekkur ederim.

      Sil