Kategoriler

15 Nisan 2013 Pazartesi

Jules Verne ~ Dünyadan Aya

Dünyadan Aya

      Sevgili Pinuccia' nın Yazar Ayları etkinliğine katıldığımı şurada anlatmıştım. Bu etkinlik kapsamında Nisan ayı yazarı olan Jules Verne' den iki kitap seçtim. Bunlardan ilki Dünyadan Aya. Jules Verne beni bilim kurguyla tanıştıran yazardı. Çocukluğumda zevkle okuduğum kitaplarını bu etkinlik sayesinde bir kez daha hatırlamış oldum böylece. Kitabı okuduktan sonra bilim kurguya hasret kaldığımı fark ettim. Öyle heyecanlı anlatımlarla, bir de tam metin çevirisi yapılmış halde okuyunca çocukken aldığım keyfi tekrar yaşadım. 

       Kitabın kısaca konusuna gelirsek; çılgın " Gun Club" üyeleri Kuzey- Güney savaşı bitince işsizlikten yakınır. Bir savaş umuduyla hünerlerini bir kez daha sergilemek isterler ancak ufukta bir savaş gözükmemektedir. "Ne yapalım, ne edelim?" derken bu silah uzmanları Ay' a bir top göndermeye karar verirler. Yeteneklerini kullanacakları, tatmin de olabilecekleri bir yöntem bulmamın mutluluğuyla projelerine başlarlar. Başta top (gülle anlamında) gönderme projesi, Ay' a gitmeye gönüllü bir Fransızla birlikte mermiye dönüşür. Hesaplamalar yapılır, çalışmalar başlar ve halkın büyük ilgisiyle büyük gün gelir...

     Uzay bilimi konusunda binlerce bilginin serpiştirildiği, çocukluğumun vazgeçilmez kitaplarından biridir Dünyadan Aya. Kitapta bir de favori karakterim oldu. Çocukken ilgilenmiş miydim hatırlamıyorum ama Barbicane ve onun cool tavırlarını baya sevdim okurken. İthaki Yayınları'ndan okuduğum kitaptan bir kaç küçük yazım hatası dışında ( ki neredeyse hiç hissedilmiyor) oldukça memnun kaldım. Alıntılarıma gelirsek;

"Gecelerin yıldızı, görece yakınlığıyla ve birbirinden değişik evrelerinin kısa sürelerde yenilenmesiyle, başlangıçta Dünyalıların ilgisini Güneş ile paylaşmıştı. Fakat, Güneş'e bakmak insanın gözünü yorar, ışığının görkemi, kendisine bakan kişiyi gözlerini yere indirmek zorunda bırakır. Halbuki sarışın Phoibe, daha insancıl olduğundan alçak gönüllü zarafeti içinde kendisini göstermeye razı olur."

" Yaradanın şakacı bir anında meydana getirip de hemen arkasından kalıbını kırdığı, türünün tek örneği kişilerdendi."

"...tehlikeden haberi olmayan her zaman cesurdur. Bir şey bilmiyorum, doğru, ama işte gücüm de bu zayıflığımdan kaynaklanıyor." 

4 yorum:

  1. vayy gizemim o dersler arasında iyi bunlara vakit buluyon maşallah maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim benim. Her dakika dersle bogusunca molalarda okuyorum artik napayim :)

      Sil
  2. Barbicane'e ben de bayılmıştım okurken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin, iş bitiren tavırlarına bayıldım ben de :))

      Sil