Kategoriler

22 Nisan 2013 Pazartesi

Falih Rıfkı Atay ~ Mustafa Kemal'in Mütareke Defteri

     Falih Rıfkı Atay Atatürk'ün siyasi hayatı boyunca yakınında olmuş önemli bir gazeteci-yazardır. Atatürk'le ilgili  yazdığı yazılarla da anıları hakkında bilgi sahibi olmamızda etkili bir isim olmuştur. Çankaya adlı kitabını severek ve etkilenerek okumuştum. Bu kitabı ne yazık ki beklentilerimi karşılayamadı. Çankaya kitabında çoğunlukla bahsettiği konuları özetleyerek tekrar karşımıza çıkarmış. İsmindeki gibi Atatürk'e ait bir defterle karşılaşamadım ne yazık ki. Ama kitap kötü mü derseniz, Asla!

     Bıkmadan usanmadan Kurtuluş Savaşı'yla ve Atatürk'ün anılarıyla ilgili kitaplar okuyabilirim. Bu kitabın da güzel yanı Mustafa Kemal Atatürk'ün kişiliğini, olaylara bakış açısını oldukça güzel incelemesiydi. Fıkra anlatır gibi Atatürk'ün anılarına yer vermesi de ayrı güzeldi. Her okuyuşumda etkilendiğim anıları bir kez daha okumak da benim için ayrı zevkti. Yaşım kaç olursa olursa sanırım bu etki gitmeyecek üstümden ki umarım da gitmez.  

       Okumayanlar için daha ayrıntılı ve özenli olduğu için bu kitaptan ziyade Çankaya' yı tavsiye ederim.

Alıntılarım:

" Gençler, bizim çektiklerimizi çekmemek ve bu halka çektirmemek için, siz de Atatürk'ü unutmayınız. Mustafa Kemal bizimdi. Atatürk sizindir."

" Keder insanları öldürmez derlerse, bu söze inanınız. Kalb denen şeyin ne dayanıklı bir maddeden yapılmış olduğunu ben o akşam üzeri Büyükada vapurunun güvertesinde öğrendim."

" Ben ömrümde, hiçbir edebiyat eserinde, ordulara ilk hedeflerinin Akdeniz olduğunu bildiren gündelik emir okurken duyduğum zevki duymadım, bu, bütün heyecanların üstünde bir heyecan veren, bütün şiirlerin üstünde bir şiirdi. Ne olmuştuk biliyor musunuz? Kurtulmuştuk."

" Kızdığı zaman:
- Halka gider, yeniden başlarım, derdi.
Buna ne derinden inandığını şaşarak görmüştüm. Halk, ona göre, kendi kuvveti idi."

Keyifli ve Kitaplı Günler Dilerim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder