Kategoriler

6 Nisan 2013 Cumartesi

Jane Austen'ın Kayıp Anıları~ Syrie James

     Tavan arasında bulunmuş kayıp anılar ve bu anılarda daha önce dile getirilmemiş büyük bir aşk..

     "Onunla ilgili düşüncelerimi kalbimin en uzaklarına sürdüm, sonsuza kadar yasakladım ama unutmadım. Hayır, asla unutmadım. İnsan kendi ruhunun bir parçası olmuş birini nasıl unutabilir ki? Aramızda geçen her düşünce, her bakış ve duygu aklımda şimdi; yıllar sonra, sanki daha dün olmuş gibi taze. 

Bu hikaye anlatılmalı; diğer hepsini açıklayacak bir hikaye..."

     Jane Austen' ın hiç evlenmemiş olduğunu ve büyük bir aşk acısı çekip bunu ömrü boyunca yalnızlığında sakladığını biliyoruz. Ama ürettiği eserlerdeki aşka ve kavuşmaya dair her şeyde, kendi hasretlerini paylaştığını düşünmek sanırım benim için kitaplarını daha bir çekici kılıyor. "Ya Jane Austen kendi anılarını yazsaydı?" sorusundan ortaya muhteşem bir kurgu çıkarmış yazar. Bu amaçla yazılmış güzel bir kitap okumak isteyenler için Janevari bir dille yazılmış, çok hoş bir kitap Jane Austen'ın Kayıp Anıları. 

     Jane Austen' ın bir kitabı üretirken neler hissettiği, karakterlerinde, diyaloglarında nelerden esinlendiğini ( tahmini de olsa )okumak büyük bir keyifti benim için. Jane' in hayatı ve ailesi hakkında bir çok şeyin anlatıldığı, dipnotlarında dönemin İngiltere'si hakkında güzel bilgilerin verildiği, Jane'in kitaplarına bir çok gönderme yapıldığı, Jane Austen severlerin zevkle okuyacağına inandığım bir kitap.

" Ama hayatımda hiçbir şey için asla mükemmel zaman ya da yer olmadığını gördüm. Yapmak istediğimiz ya da yapmaya korktuğumuz şeyi ertelemek için her zaman bir sebep buluruz; yarına kadar... gelecek yıla kadar... Ta ki sonunda hiçbir şeyi tamamlamayıncaya kadar!"

"Bay Ashford: "Yani görüyorsunuz, ben mülkte zengin olsam da siz ailede zenginsiniz ve bu yüzden bana kıyasla çok daha varlıklı ve önemlisiniz."

Jane:" Eğer varlık sizin ilkelerinize göre değerlendirilseydi, Bay Ashford, İngiltere' nin bütün sınıf sistemi çökerdi." "

"Öğrendim ki ızdırap sanatın büyük teşvik edicisiymiş."

Bay Ashford: " Bir sonraki kitabında öyleyse.. kahramanların arasındaki tutkuda ve fiziksel yakınlığın ifadesinde bir artış bekleyebilir miyiz?"

Jane:" Bazı şeylerin.. hayal gücüne bırakılması en iyisidir."

Keyifli okumalar dilerim..

2 yorum:

  1. cnm harika yorumlamışsın senin kitap yorumlarını çok beğeniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Ben de senin yorumlarını çok seviyorum:)

      Sil