Kategoriler

29 Mayıs 2013 Çarşamba

Jane Austen ~ Emma

     Bu sene Jane Austen'ın kitaplarını bitirmeyi planladığımdan daha önce bahsetmiştim. Jane Austen'dan okuduğum 3. kitap da Emma. Yazarın "en sevdiğim kitabım" dediği Emma, benim için de en güzel kitabı oldu. Tasvirleri, esprili dili, son dakikaya kadar bilinmezliğini koruyan (tahmin edilebiliyor gerçi) kurgusu ve karakterlerinin sağlamlığıyla büyüledi beni Emma. Elimden bırakamadım bir türlü. 

     Jane Austen okuyanlar iyi bilir, Jane Austen'ın dili esprili ve biraz da nüktecidir. Bu kitabında da bu özelliğini çok iyi kullanmış. Yarattığı karakterlerle de diğer kitaplarındakilere benzer ama daha güçlü karakterler oluşturmuş. Okuduğum diğer iki kitabıyla kıyaslarsam bu kitapta zengin erkek, fakir kız yok. Zengin, etrafını ve evini idare etmeyi bilen, oldukça zeki ve zekasından gelme küstahlığı olan bir Emma söz konusu ki diğer kitaplarındaki kadın karakterlerden oldukça farklı. Bir de Mr. Knightley var ki, Aşk ve Gurur' un Mr. Darcy'sinin daha da mükemmelleştirilmiş hali.

     Kitabın kısaca konusuna gelirsek; kitap 3 genç kızın aşkı bulmalarını konu alıyor.Güçlü bir karaktere sahip Emma; içine kapanık, olgun bir Jane; fakir ve de saf Harriet. Başroldeki Emma'mız küçük yaşta annesini kaybetmiştir ve biraz da bu yüzden babasına çok düşkündür. Babası Mr. Woodhouse' un narin mizacı nedeniyle evlenmeyi hiç düşünmemiştir. Ancak sevdiklerini bir arada görme isteğiyle çöpçatanlık yapmaktan da kendini alıkoyamaz. Emma' nın çöpçatanlıklarından ilk payını alan Harriet olur. 

     Emma' nın şımarık ve biraz da küstah taraflarını törpülemeyi başarabilen tek kişi Emma' nın eniştesinin ağabeyi Mr. Knightley'dir. Bu yüzden de Mr. Knightley ile bolca çekişmelerine şahit oluyoruz okurken.

     Dönemle ilgili her kitabında olduğu gibi bu kitabında da muhteşem bir tasvir söz konusuydu. Jane Austen' ın Aşk ve Gurur kitabının neden Emma' dan daha popüler olduğunu anlayamadım işin gerçeği. Bu kitabı çok daha başarılıydı her yönde. Jane Austen severlerin mutlaka okumasını öneririm.

     Kitabın Can Yayınları'ndan çıkan çevirisini okudum ben ama pek de memnun kalmadım. Daha edebi bir dile sahip olmasını beklerdim. Diğer yayınlardaki çeviriler konusunda bir fikriniz var mı? 

Keyifli ve Kitaplı Günler..

2 yorum:

  1. Aşk ve Gurur benim için bir fenomendir. <3 Bu yazından sonra Emma okuyacaklar listemin başına yerleşti. :) O zaman başka bir çeviri deneyeyim ben. :/ Ah keşke yabancı dilim yeterli olsa da orijinalinden okuyabilsem. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifle okuyacağınızı düşünüyorum. Ben Can yayınlarına güvendiğim için araştırmadım diğer yayınları iş bankasının çevirisi varsa onu deneyin isterseniz.

      Sil