Kategoriler

3 Kasım 2013 Pazar

Kış Ayları Okuma Şenliği

        Sevgili Pinuccia'nın başlattığı yaz aylarımıza keyif veren Okuma Şenliği'nin bitişi bir çok blogger'ı üzmüştü. Kış Ayları için de etkinliğimiz olduğu müjdesi gelince çok sevinmiştim. Ve Kış Ayları Okuma Şenliği başlıyor. (Etkinlik kurallarını öğrenmek ve katılmak için buraya tıklayabilirsiniz.) İşte kategoriler ve benim seçimlerim;

1. Altın Kitaplar Yayınevi'nden çıkan bir kitap okuyanlara (10 Puan): 

John Gray~ Venüs Ateşli Mars Buz Gibi ( Altın Kitaplar/272 sayfa)

2. Kütüphaneden ödünç alınan ya da sahaflardan alınmış bir kitap okuyanlara (10 Puan):

John Green ~ Aynı Yıldızın Altında ( Pegasus/ 320 Sayfa) 

3. Kitap isminde bir hayvan adı geçen kitap okuyanlara (10 Puan): Böcekler de hayvan familyasına dahil edildiği için

Henri Charriere~ Kelebek (E Yayınları/570 sayfa)

4. 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara (15 Puan): Erol Mütercimler~ Gelibolu 1915 (Alfa/686 sayfa)

5. Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın kitaplarını okuyanlara ( 15 Puan):

Ernest Hemingway~ Çanlar Kimin için Çalıyor ( Bilgi/496 sayfa)

6. Türk Edebiyatında klasik kabul edilen bir kitap okuyanlara ( 15 Puan)

Yaşar Kemal~ İnce Memed 1 (YKY/448 sayfa) 

7. Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatı okuyanlara ( 15 Puan): 

Nikos Kazancakis ~ Çarmıha Gerilen İsa (Can/455 sayfa)

8. Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup, filmini izleyenlere ( 20 Puan):

Reşat Nuri Güntekin ~ Çalıkuşu (İnkılap/408 sayfa)

9. Konusunda ya da adında kış mevsimine dair sözcük bulunan bir kitap okuyanlara (20 Puan):

Ahmet Ümit~Kar Kokusu ( Everest/466 sayfa cep boy)

10. Yasaklanmış bir kitap okuyanlara (25 Puan):

Nabokov~ Lolita ( Can/432 sayfa)

11. Ulu önder M. Kemal ATATÜRK hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara (25 Puan):

 Henüz araştırmaktayım.

12. Yayınlanmış en az 5 kitabı olan bir yazarın ilk eserini okuyanlara ( 25 Puan):

Fakir Baykurt~ Yılanların Öcü

13. Bir biyografi ya da otobiyografi okuyanlara (Puan 25):

Donalt Spoto~ Zarafet ( Audrey Hepburn'ün hayatı) (Artemis/362 sayfa)

14. Okumayı öğrendiğiniz yılda yayınlanan bir kitabı okuyanlara ( Puan 30):

Ahmet Ümit~ Sis ve Gece ( Everest/439 sayfa cep boy)

15. Bir üçleme ya da aynı seriden 3 kitap okuyanlara ( Puan 40): 

Suzanne Collins ~Açlık Oyunları #1 ( Pegasus / 384  sayfa) 

Suzanne Collins ~ Ateşi Yakalamak # 2 ( Pegasus / 408 sayfa) 

Suzanne Collins ~ Alaycı Kuş  # 3 ( Pegasus / 416 sayfa) 


4 yorum:

  1. 1915'i gördüm gerisini hatırlamıyorum sanırım :D Maşallah ya listeye, ben hala bakıyorum ne eklesem diye :D
    Son kategoride çok kitap var seçemedim bir türlü. Ama fantastik önereyim; Jennifer L. Armentrout (2 fantastik serisi var), Morgan Rice, Samantha Young, Yasmine Galenorn, J. K. Rowling, Rick Riordan. Baya uzar da bunlar okuduklarımdan ya da çok övgü duyduklarımdan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. J.K.Rowling ve Rick Riordan dışındakileri araştıracağım. Genelde seri okumuyorum çok sevdiklerim dışında. Başladım mı klasikleri ihmal ediyorum çünkü :) Listemi evdeki kitaplardan seçtim ama çalışmaya başlayınca zaman bulup bitirebilecek miyim bilmiyorum.

      Sil
  2. zorba sinemaya uyarlanan kategorisine de girebilir. bu arada sizi takibe aldım siz de beni takip etmek isterseniz: aylininannesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabından sonra filmini de izleyeceğim Zorba'nın. Öneriniz için teşekkür ederim:)

      Sil