Kategoriler

25 Mayıs 2014 Pazar

Leigh Bardugo~Gölge ve Kemik #Grisha 1

         Merhabalar, Okuma Şenliği'nin " İlk kitabı 2010 ve sonrasında çıkmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara" kategorisi için seçtiğim Gölge ve Kemik kitabı benim için enteresan bir kitap oldu. Kitabı beğendim mi beğenemedim mi anlayamadım çünkü. 

         Fantastik bir dünya yaratan yazar bir sözlük oluşturmadığı ve notlarla da kendi yarattığı kelimelerin anlamlarını açıklamadığı için kitabın başlarında biraz modum düşmüştü. "Böyle mi devam edecek?" sorusuyla başbaşa kaldığımda, aynen de öyle devam ettiğini gördüm. Kitaba devam ettikçe bu yabancılığa alışmaya başladım. Hala bunun büyük bir hata olduğunu düşünsem de yaratılan dünyayı anlamakta zorluk çektirmediği için sorun olarak görmemeye başladım okudukça. 

         Kitabı Game of Thrones ve Harry Potter severlere özellikle önerdiklerini yazıyor arka kapağında ki bu ciddi anlamda umut vaat ediyor okuyucuya. Bir Game of Thrones ya da Harry Potter kesinlikle değil, ama fantastik bir kitap için çerez olmadığını da belirtmeliyim. 

        Kitabın bir noktada tuhaf olduğunu düşünüyorum. Günümüz fantastik kitaplarında karşılaştığımız 2 durum var; biri efsane olan yukarıdaki kitaplar gibi aşka değil, maceraya, yaratılan dünyaya adanmış bir kitap olması; diğeri ise arka planda fantastik bir dünya yaratarak ön planda bir aşk barındırmak, Tanrıça serisi gibi. Bu kitap ikisinin de ortası. Ne oraya ne buraya ait olmuş ancak bunu bir fark yaratmak anlamında da başaramamış bir kitap. Bu nedenle beğenip beğenmediğim konusunda net bir fikre sahip değilim. Yaratılan dünyanın özel, konunun farklı olduğunu düşünüyorum ama bu konunun yeterince kıymetle işlenmediğine, yeterince güçlü bir hale getirilmediğine inanıyorum. Belki devam kitaplarında konu güçlenir ve güzel teması harcanmamış olur. 

       Kitabın konusunu anlatmak istemiyorum çünkü dünyayı anlamadan konusunu anlamak pek mümkün değil zira. Bu da kitabı benim için tuhaf yapan detaylardan biri. En iyisi buna kendiniz karar verin. Keyifle okutuyor doyurucu olmasa da.

Yayınevi: Martı Yayınları

Sayfa Sayısı: 384 Sayfa

Kitaplı ve Keyifli Günler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder