Kategoriler

15 Şubat 2014 Cumartesi

Gabriel Garcia Marquez ~ Kırmızı Pazartesi

       Yazar Ayları Şubat yazarımız Gabriel Garcia Marquez olmuştu. Ben de Yazar Ayları için Kırmızı Pazartesi romanını seçtim. Soru işaretleri ve kafa karışıklıklarıyla bitirdiğim Kırmızı Pazartesi' yi ben çok sevdim.

        Gabriel Garcia Marquez'in 1981 yılında yazdığı cinayet romanı Kırmızı Pazartesi, enteresan bir hikayeyi konu alıyor. Herkesin işleneceğini bildiği ama kimsenin engellemediği bir cinayet.. Neyi sorgulayacağınızı şaşıracağınız bir kitapla başbaşa bırakıyor Gabriel Garcia Marquez sizleri. Bir gece önce yapılmış bir düğün, herkesin öldürüleceğini bildiği bir kurban; Santiago. 

        Kitabın en farklı özelliği sonu dışında hiçbir şeyinin bilinmemesi.. Her sayfasında cinayet hakkında okunanlarla değişmeyecek bir cinayetin, nasıl değiştirilebileceğini düşündürmesi..

       Farklı ve farklı olduğu kadar da düşündürücü bir kitap Kırmızı Pazartesi. İnsanlar, töreler, vicdanlar ve kader hakkında düşündürecek bu kitabı mutlaka okumalısınız.

       " 'Kusura bakmayın, Bayardo,' demişti dul adam, 'ama siz gençler insanın yüreğinin nedenlerini anlamıyorsunuz."

       " Bize mucizelerden söz etti, ama azizin adını vermedi."

       " 416'ıncı sayfanın kenarına eczacıdan aldığı kırmızı mürekkeple, kendi el yazısıyla şu notu düşmüştü: Bana bir ön yargı verin, dünyayı yerinden oynatayım."

       " Kader bizleri görünmez kılar."

Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa Sayısı: 111 Sayfa

Kitaplı ve Keyifli Günler..


3 yorum:

  1. Etkinlik için bende bu kitabı düşünüyordum ilk sırada, doğru bir seçim olacak demek ki. Şimdi daha çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) zaten o kadar akıcı ki bir solukta okunuyor. Şimdiden keyifli okumalar dilerim

      Sil