Kategoriler

26 Ocak 2014 Pazar

Suzanne Collins ~ Açlık Oyunları # Açlık Oyunları 1

        Uzun zamandır kitap yorumlarına zaman ayıramıyorum. Ama bu sürede bloglardaki kitap yorumlarını okumadan da durmuyorum tabii. Kış Ayları Okuma Şenliği'ne iyi bir başlangıç yapamadığım gibi iyi de devam edemedim. İş temposu ve öğrenme süreci bütün enerjimi aldığı için okuma hızım oldukça yavaşladı ancak geri dönmeye başladığımı hissediyor ve bundan mutlu oluyorum. 

        Kış Ayları Okuma Şenliği'nin bir serinin 3 kitabını okuyanlar kategorisine filmlerini severek izlediğim Açlık Oyunları'nı tercih ettim. Kitabının filminden çok da farklı olmadığını düşünerek başlamayı düşünmemiştim seriye ki büyük bir hata yaptığımı gördüm. Şu anda bitirmek üzere olduğum 2. kitabı özellikle barındırdığı isyanları ve bilgileriyle film versiyonunun oldukça eksik kaldığını ispatlar nitelikte. 2. kitabına yeri geldiğinde geçeceğim için ilk kitabımıza geçelim.

        Suzanne Collins gerçek dünyayı öyle güzel bir şekilde sembolize etmiş ki yarattığı Panem dünyasında. Capitol, kendine isyan edenleri cezalandırmış; bu uğurda bir mıntıkayı da tarihten silmiştir. İsyana tekrar kalkışmamaları için halkına ders verme ve isyanın intikamını nesillerden hala ısrarla çıkarma arzusuyla yarattığı Açlık Oyunları her sene tekrarlanan, her mıntıkadan 1 kız ve 1 erkeğin seçilerek, bir arenada birbirlerini öldürmeye zorlandığı kanlı bir mücadeledir. Hayatta kalabilenin Panem'in zorluklarından ve hayattaki açlık oyunlarından kurtuluşu demek olduğu bu mücadelenin 74. yılıyla başbaşa kalıyoruz kitapta.

        Suzanne Collins'in akıcı anlatımını ve üslubunu çok sevdim. Yarattığı karakterler ve konudaki bağlayıcılıkla da oldukça başarılı bulduğum bir kitap oldu Açlık Oyunları. Filmlerini sevenlerin kitaplarından daha büyük keyif alacağını ve filmlerde soru işareti bırakılmış noktaların tamamlanacağını söylemeliyim. Sizler de hazırsanız Açlık Oyunları başlasın..

Yayınevi: Pegasus
Sayfa sayısı:
384 Sayfa

Kitaplı ve Keyifli Günler..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder