Kategoriler

23 Kasım 2014 Pazar

Paulo Coelho ~ Aldatmak

         Merhabalar, henüz yorumlamadığım bir çok kitap olsa da henüz taze bitirdiğim bir kitaptan bahsetmek istiyorum sizlere. Enteresan bir yorum yazacağım sizlere. Zira ben bile ne demek istediğimi anlamıyorum. Neyse gelin bir de siz okuyun, bakalım siz ne anlayacaksınız...

        Paulo Coelho ile daha önce tanışanız olmuştur, özellikle Simyacı kitabı fazlasıyla övülüyor. Ben Aldatmak kitabı sayesinde tanıştım yazarla. Anladığım kadarıyla en vasat kitaplarından birini seçmişim tanışmak için. Kitap tanıtımlarında o kadar çok övgüyle, o kadar yüceltilerek anlatılıyordu ki, merak etmeden edemedim.Bir gecede okuyup bitirdiğim, bende inanılmaz ikilemler yaratan bir kitaptı Aldatmak. Sanırım ben yorumlarken siz de anlayacaksınız ikilemlerimi.

        31 yaşında, bir eş, bir anne, gelecek vaat eden bir gazetecinin dilinden anlatılıyor kitap. Bir erkeğin, bir kadının dilinden kitap yazması benim gözümde zor. Bir kadının en olgun, en çocuksu, en mantıklı, en çılgın anlarındaki düşüncelerini dile getirebilmek güçlü bir kalemden önce, iyi bir gözlem ister diye düşünüyorum. Yazar bunu başarmış, hem de çok güzel bir şekilde. Sadece, yaratılan karakterin 30'lu yaşlarında olduğunu hissedemedim ben, her ne kadar kendi öyle iddia ettiyse de. Yer yer 50'li yaşlarda, yer yer 15-16 yaşlarında gibiydi. Karakterde kendine uymayan, tutmayan bir şeyler vardı, bunun da kurguyu ilerletebilme çabasından kaynaklandığını düşünüyorum.

         Kitabın dili akıcı, kurgusu ise zayıftı. Bu nasıl oluyor derseniz; gün bazlı ilerleyen bir hikaye anlatılıyor kitapta ve gerçekten de sürprizsiz, gün bazlı okumaya devam ediyoruz. Temiz bir hikaye anlatılıyor. Giriş-gelişme-sonuç bazında oldukça temiz ilerletilip, noktalanan bir konusu var. Ama işte kurgusu tamamlanırken, konunun eksik kalıyormuş havası oluşuyor. Şöyle özetlemek lazım sanırım; her şeyi olan, monotonluğun depresyona soktuğu bir kadının aşk adı altında heyecanı,değişikliği arayışı ve bu arayışın sonucu anlatılıyor Aldatmak'ta. Hepsi tam olarak bu kadar.

          Bu aralar ben mi tat alamıyorum hiçbir şeyden, yoksa kitap güzel yazılmış olup da, tat mı vermiyor çözemedim. Öyle de enteresan bir kitap işte. Ben yetmez ama evet bile diyemiyorum bu kitap için. Tabii bir de siz okuyup karar verin.

Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa Sayısı: 275 Sayfa

Hepimize kitaplı ve keyifli günler..


5 yorum:

  1. Ben tek kelime ile yazayım berbat bir kitaptı... bu yazarın hem önceki kitaplarına hem de (daha fazla) biz okuyucuya haksızlık... size tat vermiyor değil yani :)

    YanıtlaSil
  2. coelho'nun büyük hayranlarından biriydim eskiden , şimdilerde başka kitaplarla aldatıyorum çok zaman , ama yazdıklarına katılırım bazı kitapları aynen dediğin gibi ikilemler yaratabiliyor insan da yine de vazgeçirtmiyor kendinden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önyargılı olmak istemiyorum Coelho'ya karşı. Simyacı'yı çok merak ediyorum zira. Sanırım talihsiz bir konu seçimi ile ve yanlış bir zamanlamada yazılmış bu kitap.

      Sil
  3. diğer kitaplarını okudum sırf kitap yazmış olmak icin kendini zorlamış gibi geldi bana
    coelho cinsel tabulara yaklaşan bir yazar değildi
    simyacı cok daha iyiydi

    YanıtlaSil